Bicara Hati

Assalamualaikum *__*


Siapa sini pernah baca Novel BICARA HATI? [Sila mengaku] bg peminat setia novel tu mesti pernah baca kn, sebab novel nie memang famestttt suatu ketika dahulu masa tu aq masih bersekolah menengah klu aq x silap, aq baca novel ni masa aq form2 [2005] hehehehhe lama kn skrg da tahun [2012] thats y la aq da khatam novel nie lebih dari 10 kali. Hehehehehhehe #PeminatSetia. Sebenarnya aq t'kejut sbb novel ni telah di adaptasi jd Drama dan skrg bersiaran di Astro Prima ^___^ ini pon aq tau dri kawan aq di twitter. 








memang happy la masa tu, ndak sabar mo tngk dramanya, cepat2 search link yg kawan bg tu Klik Sini, tp kn line internet sangat tidak mngizinkan. #dengki hehehehehe memang sesuai la pelakon yg di gandingkan tu dalam drama bicara hati hensem & cantik.. Like 100xx

Pelakon Utama Bicara Hati dalam Majalah Astro [January 2012]


aq memang peminat setia Damya Hanna

Antara Hasil Karya Damya Hanna 


ABOUT BICARA HATI 

Release Date
3 Januari 2011, Selasa, 9.00 malam
Network
Astro Prima (105)
About
Drama bersiri 26 episod, adaptasi dari novel Bicara Hati
Description
Produser : Tarantella Pictures Sdn. Bhd.
Director : Osman Ali
D.O.P : Malek Marwi, Bob Fitri
Idea Asal : Damya Hanna
Skrip : Jujur Prananto
Plot Outline
Dalam satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintai.

Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran. Tengku Syahran tidak dikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh dengan pemuda itu. Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenagi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia kau tetapi dengan syarat, iaitu hak - hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.

Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut perjajian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu. Tengku Syahran telah mengingkari. Kini timbul pelbagi konflik dalam rumah tangganya.
Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih, sayang dan kerinduan?
Starring
Sharnaaz Basir Ahmad (Tengku Syahran), Christina Suzanne Stocktill (Zahlia), Marsha Milan Londoh (Linda), Josiah Hogan (Razif), Lash Mokhtar (Adli)
Directed By
Osman Ali
Written By
Jujur Prananto (Penulis Skrip), Damya Hanna (Penulis Novel)





Thank You for reading this entry (",)

No comments:

Post a Comment